Rysowanie figur

Kody źródłowe z odcinka

package pl.am.swing.ramka5;

import javax.swing.*;
import java.awt.*;

public class MojeOkno extends JFrame {
    public MojeOkno() {
        Toolkit toolkit = Toolkit.getDefaultToolkit();
        Dimension rozmiarEkranu = toolkit.getScreenSize();
        setTitle("Moje pierwsze okienko");
        setBounds(50, 50, rozmiarEkranu.width/2, rozmiarEkranu.height/2);
        setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
        setResizable(false);

        add(new FiguryComponent());
    }

    public static void main(String[] args) {
        EventQueue.invokeLater(() -> {
            MojeOkno mojeOkno = new MojeOkno();
            mojeOkno.setVisible(true);
        });
    }
}
package pl.am.swing.ramka5;

import javax.swing.*;
import java.awt.*;

public class FiguryComponent extends JComponent {
    @Override
    protected void paintComponent(Graphics g) {
        g.drawString("Hello world", 0, 20);

        g.drawLine(100, 100, 300, 300);
        g.drawRect(100, 100, 200, 200);
        //g.drawArc(100, 100, 200, 200, 180, 90);
        g.drawOval(100, 100, 200, 200);
    }
}

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *